האם אתם מרגישים מחוזרים בזמן האחרון? אולי החלפתם בושם או שיניתם תספורת, אבל יתכן שזה פשוט הבנקים שעושים מאמץ מיוחד לכבוש את לבכם. אם נדמה לכם שעולם הפרסום מתמקד בבחירת בנק לאחרונה, אתם לגמרי צודקים ויש לכך סיבה: החל מ-22 בספטמבר 2021, ניתן להחליף בנק באופן מקוון, מבלי להזדקק להגיע לסניף הבנק הישן כפי שהיה מקובל עד עכשיו. הסידור המציק של לפנות יום שלם, להגיע בשעות הביקור ולחכות בתור – כבר לא נחוץ. המטרה היא להקל על הצרכן להחליף בנק וכך לעודד את התחרות ואיכות השירות.
אז איך עושים את זה? לכל בנק יש אתר אינטרנט או אפליקציה – ודרכם אפשר להעביר חשבון מבנק אחר. המעבר יושלם בתוך 7 ימי עסקים מיום הגשת הבקשה, וזה הכל, בעצם – חשבון הבנק שלכם יעבור להתנהל בבנק אחר. מרבית הפעילות בחשבון העובר ושב שלכם יעברו באופן אוטומטי לבנק החדש, אבל כדאי לשים לב לכמה חריגים. יש פעולות שעל מנת להעביר לבנק החדש, יהא אליכם להגיע להסכמות עם הבנק הקודם – הלוואות ואשראי (לרבות הלוואות לדיור), פיקדונות ותוכניות חיסכון, ניירות ערך שאינם ניתנים להעברה, כספות ומוצרים פיננסיים המשועבדים לטובת הבנק להבטחת אשראי. כדאי לסגור את כל הפרטים הללו, לפני המעבר.
בנוסף לכך, קיימות פעולות בבנק הקודם שלכם, שבאחריותו להעביר הלאה. פעולות אלו עשויות להיות הוצאות כספים – הוראות קבע לגופים שונים, כמו חברת החשמל, קופות גמל וכיוצ"ב ; או הכנסות – זיכויים קבועים לחשבון כמו ממעסיק, מהמוסד לביטוח לאומי, מקרנות פנסיה וכיוצ"ב. הבנק הישן מנתב אוטומטית את הפעולה לבנק החדש – אבל רק למשך שנתיים אחרי המעבר. כעבור שנתיים, זו האחריות שלכם לוודא שהנתונים של החשבון החדש שלכם ידועים לכל גורם רלוונטי. תוכלו לעקוב אחר מצב הוראות הקבע והזיכויים הקבועים, בדו"ח שתקבלו פעם בחצי שנה.
למידע נוסף על הליך מעבר מקוון בין בנקים, הכנסו לערך המלא ב"כל זכות". בהצלחה!