נאלצתם לבטל את החופשה – האם מגיע לכם החזר על טיסות, בתי מלון, השכרת רכב או כל שרות אחר שהזמנתם מראש בעבר ועכשיו אתם רוצים לבטל?
חופשה היא מלאכת הרכבת פאזל עדינה, שחלקנו כבר מיומן בה; קניית כרטיס טיסה, חיפוש מלון מומלץ ולא יקר מדי ואולי גם קניית כרטיסים לאטרקציות כאלה או אחרות, אולי יש אפילו רכב שהושכר לשרות המטיילים בארץ או בעולם. אבל מה עושים אם קרה משהו שמחייב אתכם לבטל את החופשה כולה?
שילמתם על החופשה ברשת?
עסקאות תיירות רבות נעשות ברשת או בטלפון ולכן על ביטול חופשה שנרכשה ברשת חל חוק הגנת הצרכן, שמאפשר ללקוח של עסקת מכר מרחוק לבטל את העסקה שבה הוזמנו טיסות ושירותי נופש (מלון, רכב שכור וכו') תוך 14 יום מביצוע העסקה או ממועד קבלת פרטי העסקה ועד 7 ימי עסקים לפני מועד קבלת השירות (אנשים עם מוגבלויות, אזרחים ותיקים ועולים יכולים לבטל תוך 4 חודשים ולא תוך 14 יום, ועד 7 ימי עסקים לפני מועד קבלת השירות)
שימו לב, חוק הגנת הצרכן חל רק לגבי אתרי אינטרנט ישראליים. לגבי עסקה שנעשית באמצעות אתר בחו"ל, חלים תנאי הביטול הקבועים באתר. לרוב התנאים מפורטים לצרכן לפני הרכישה, ולכן חשוב לקרוא את כל התנאים לפני ביצוע העסקה.
כל הפרטים על חוק עסקת מכר מרחוק כאן >>
שילמתם על החופשה אצל סוכן?
דעו שסוכנות הנסיעות חייבת למסור מידע בכתב לצרכן שמבקש לרכוש חבילת נופש (הכוללת כמה שירותים) עם פירוט של כל המידע הקבוע בחוק כולל תנאי הביטול. כשהצרכן רוכש שירות אחד בלבד (כרטיס טיסה או שירותי לינה) החוק מחייב גילוי נאות לפני ביצוע העסקה.
על שירותי הארחה, נסיעה, נופש ובילוי בארץ ניתן לבטל את העסקה תוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ולפחות 14 ימי עסקים לפני מועד תחילת השירות.
על שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי, שנעשים במלואם מחוץ לישראל (כולל טיסת המשך לטיסה שיצאה מישראל, הניתנת באמצעות חברת תעופה אחרת, חבילת נופש מחוץ לישראל, מלבד טיסה מחוץ לישראל ואליה שאינה טיסת המשך), אין חובה בחוק לביצוע ההחזר אלא בהתאם למדיניות החברה או בחוק החל עליה.
כל הפרטים על קבלת החזר עבור ביטול עסקה כאן >>
כל הפרטים על אי קבלת החזר בגלל ביטול כאן >>
מאחלים לכם חופשות מהנות בעתיד.