עברתם דירה? המזגן שבק חיים? מעוניינים להחליף את המקרר או שאתם פשוט רוצים לשדרג את מכונת הכביסה? מכשירי החשמל בבית, הם חלק בלתי נפרד משגרת חיינו ולא אחת, גם הם 'מתעייפים', מתקלקלים וממש מבקשים מאיתנו להשתדרג. החלפת מוצרי חשמל, מעלה באופן טבעי את השאלה המתבקשת – מי אחראי על פינוי המכשירים הישנים והאם יש לגבות על כך תשלום? מדריך חדש באתר מרכז את כל התשובות במקום אחד.
למעבר למדריך פינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני- לחץ כאן
ככלל, החוק קובע כי האחריות על פינוי ציוד חשמלי ואלקטרוני, חלה על בית העסק ממנו קניתם את הציוד החדש ובתנאי שמדובר במוצר דומה. לכן, לא תוכלו לבקש מספק המקררים לפנות את מכונת הכביסה שלכם. בנוסף, החוק דורש מהספקים לעדכן אתכם במעמד המכירה על אפשרות הפינוי של הציוד הישן בעת אספקת המוצר החדש – פינוי עליו אין לדרוש תשלום או כל תמורה אחרת מהלקוח. עם זאת, כדאי לדעת כי במקרים בהם הציוד הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה, בבניין בו אין מעלית או במקרים בהם לא ניתן להשתמש במעלית לשם הורדת הציוד הישן, ייחשב הפינוי כפינוי חריג עליו מותר לגבות תשלום ובתנאי שהלקוח עודכן על כך מראש. פינוי חריג נחשב גם כאשר הובלת המוצר החדש ופינוי המוצר הישן מתבצעים באמצעות מנוף וגם כאשר ישנו צורך בפירוק חלק מהציוד הישן.
לא מעוניינים לשלם את עלויות הפינוי החריג? אין בעיה. אם תצליחו להוריד בעצמכם את הציוד הישן לכניסת הבניין, לא ייגבה מכל כל תשלום בגין הפינוי.
לקראת החורף, זוהי גם הזדמנות טובה להזכיר כי במקרים מסוימים חברת החשמל מפצה את לקוחותיה על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שנפגעו עקב תקלה באספקת החשמל. בכדי לקבל את הפיצוי, יש להגיש תלונה לחברת החשמל באופן מקוון, ולפרט בה את התאריך, היום והשעה שבהם אירע הנזק. אם הצלחתם להוכיח כי נגרם לכם נזק, תוכלו לקבל את הפיצוי תוך 90 ימי עבודה מיום המענה הסופי לתלונה.