הבלוג של כל זכות
  • ראשי
  • אודות
  • לאתר כל זכות
  • ראשי
  • אודות
  • לאתר כל זכות
פתח חיפוש
הבלוג של כל זכות
  • ראשי
  • אודות
  • לאתר כל זכות
  • ראשי
  • אודות
  • לאתר כל זכות
פתח חיפוש
האם אפשר להחזיר מתנה שאינכם מעוניינים בה?
ראשי » זכות שבועית » האם אפשר להחזיר מתנה שאינכם מעוניינים בה?

האם אפשר להחזיר מתנה שאינכם מעוניינים בה?

פורסם בקטגוריה זכות שבועית בתאריך 12/04/2017

החלפת מוצר, יכולה להיות פעולה פשוטה אותה רובנו עושים ללא כל בעיה – אך לעיתים, יש כמה הגבלות אותן כדאי מאוד להכיר כדי לחסוך אי נעימות או עוגמת נפש. באתר "כל זכות", ריכזו את כל המידע על ביטול עסקה צרכנית  במדריך מיוחד ומקיף שעושה סדר בכל התקנות והשאלות בתחום הצרכנות. אז מה אתם צריכים לדעת רגע לפני שאתם נוסעים לקניון להחליף את הקערה שקיבלתם מסבתא? הנה כל התשובות:

רוב המוצרים אשר נקנים ניתנים להחזרה תוך 14 יום, מיום הרכישה אם לא נעשה בהם שימוש. חשוב לציין כי פתיחת האריזה אינה נחשבת שימוש, אלא בתנאים מסוימים כמו תקליט שפתיחת אריזתו מאפשרת את השכפול שלו. לצורך החזרת המוצר צריך לדאוג להוכחה של הקנייה, כמו חשבונית, קבלה או פתק החלפה. ישנם מוצרים הניתנים להחזרה רק תוך 2 ימי עסקים, כגון הלבשה או תכשיטים שעולים פחות מ-3,000 ₪. כך או כך, הצרכן זכאי לקבל את הכסף חזרה בדיוק באותה שיטה בה הוא שילם, כלומר במזומן או באשראי אך המוכר רשאי לגבות דמי ביטול של מקסימום 5% מהעסקה ולא יותר מ-100 ₪. בנוסף, אם הייתה התקנה כלשהי, רשאי המוכר לגבות החזר גם עליה, שלא יעלה על 100 ₪.

ומה לגבי שירותים, כמו טיסות או אירוח במלונות? ובכן, גם במצב כזה הצרכן רשאי לבטל את העסקה תוך 14 יום מתאריך הרכישה. עם זאת, כאשר רכישת השירות נעשתה בבית העסק של חברת התיירות יש להודיע על הביטול לא יאוחר מ-14 ימי עסקים לפני התאריך בו היה השירות אמור להיות מסופק, כמו טיסות או לינה בבתי הארחה. אם השירות הוזמן דרך האינטרנט או הטלפון יש להודיע על הביטול עד 7 ימי עסקים לפני המועד שבו היה אמור להיות מסופק. חשוב לציין גם כי לאוכלוסיות כמו קשישים, בעלי מוגבלויות ועולים חדשים ישנה הזכות לבטל עסקה שנעשתה דרך האינטרנט הטלפון או בעסקת רוכלות גם עד 4 חודשים מתאריך הרכישה של המוצר או השירות.

ומה ניתן לעשות כשנתקלים במצב של הפרת התקנות מצד המוכר? לצד הצרכנים עומדת הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, אשר מטפלת בתלונות של צרכנים כנגד עסקים ומוכרים במקרים כאלה ואחרים. הרשות גם מסייעת במקרים בהם המוצר שסופק אינו תואם את מה שהובטח ללקוח ובמקרים אלה חשוב שתדעו כי אסור למוכר לגבות מכם דמי ביטול.

 

שתפו:

  • לחיצה לשיתוף בפייסבוק (נפתח בחלון חדש) פייסבוק
  • לחיצה לשיתוף ב-Telegram (נפתח בחלון חדש) Telegram
  • לחיצה לשיתוף ב-WhatsApp (נפתח בחלון חדש) WhatsApp
  • לחצו כדי להדפיס (נפתח בחלון חדש) הדפס
  • לחיצה לשיתוף ב-X (נפתח בחלון חדש) X

​כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

ביטול עסקה צרכנות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
הירשמו לבלוג

הזינו את כתובת המייל שלכם כדי להירשם לבלוג ולקבל הודעות על פוסטים חדשים במייל.

פוסטים אחרונים
פוסט מאת כל זכות 28/04/2025

כל מה שצריך לדעת על עבודה ביום העצמאות

הבלוג שלנו הפעם נועד לסייע בכל הקשור לזכויות עובדים ועובדות ביום העצמאות...

פוסט מאת כל זכות 02/04/2025

זכויות חשובות לרגל יום המודעות הבינלאומי לאוטיזם

קצבאות, שירותים, תמיכה ושילוב בחינוך ובתעסוקה - לילדים ולבוגרים עם אוטיזם זכויות רבות. היכנסו לקרוא...

פוסט מאת כל זכות 18/03/2025

5 זכויות מתנדבות ומתנדבים שכדאי להכיר

קבלו 5 שאלות (ותשובות) בנושא זכויות מתנדבים ומתנדבות - לרגל יום המעשים הטובים...

פוסט מאת כל זכות 06/03/2025

10 זכויות של נשים עובדות

האם מגיע לי זיכוי ממס הכנסה? מה הזכויות שלי אם הילד/ה חולה? בן הזוג במילואים,...

פוסט מאת כל זכות 18/02/2025

5 זכויות חשובות במקום עבודה חדש

פנסיה, תנאים סוציאליים וטפסים שכדאי להכיר: אנחנו כאן כדי ללוות אתכם במקום העבודה החדש -...

עשו לנו לייק
עשו לנו לייק
הבלוג מנוהל ע"י אתר כל זכות – זכותך לדעת, זכותך לקבל

נבנה ע"י Interjet
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • איפוס איפוס