חג הפסח ומתנות החג לעובדים ממש לפנינו: ברוב מקומות העבודה תזכו בתווי שי לחג, אך ישנם מעסיקים הנוהגים להעניק מוצרים והטבות מסוגים שונים. מה קורה אם אנחנו לא מרוצים מהמתנה שהעניקו לנו? האם ניתן להחזיר כל מוצר או שקיימות מגבלות שונות?
לקראת חג הפסח המתקרב ריכזנו את מדריך הצרכנות המלא, עם תשובות לשאלות אלה ואחרות.
כך למשל, מהמדריך עולה כי לא ניתן לבטל עסקאות שבוצעו באמצעות תווי קניה, שוברי מתנה או כרטיס מגנטי נטען. ותוכלו להחליף בחנות רק שי עליו שולם בכסף מזומן, אשראי או המחאות. עסקאות נוספות אשר לא ניתן לבטל הן פרטי ריהוט שהורכבו בבית הלקוח ומוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן ולפי מידות מיוחדות.
בנוסף, להחזרות המוצר השונות יש עוד מספר סייגים: כך לדוגמא תוכלו להחליף תוך 14 יום ריהוט, מכשירים חשמליים ומטהרי מים. עם זאת, אם קניתם בגדים או נעליים יעמדו לרשותכם רק יומיים להתחרט על הרכישה ולקבל עליה החזר.
כיצד יש לנהוג במקרה של ביטול עסקה? צרכן המבקש לבטל עסקה חייב להציג לבעל העסק את אחד מהאישורים הבאים- חשבונית, סרט קופה או פתק החלפה המעיד על עצם ביצוע העסקה, המועד ושם בית העסק. במידה והוא לא יכול להציג אחד משלושתם עליו להציג הוכחה אחרת לעצם ביצוע העסקה.
ומה עושים במידה ואתם עומדים בכל התנאים לביטול העסקה אך בית העסק לא מוכן לכבד את זכויותיכם? ניתן לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה. הפרטים, במדריך.
* נכתב בשיתוף עמותת ידידות טורונטו