הימים הם ימי חוסר ודאות, אחד הביטויים לכך – סגירת השמיים מהיום להיום וביטולי טיסות המתוכננות מראש. ננסה לעשות סדר בזכויות, גם בארץ וגם מול חברות בינלאומיות – מכיוון שביטול טיסה עשוי לשנות את כל התכניות – ביטול הנופש, המלון, ההופעה ואובדן של כסף. בואו נתחיל!
קיבלתם הודעה על ביטול טיסה שהזמנתם?
מגיע לכם החזר כספי, או כרטיס טיסה חלופי ויכול להיות שמגיע לכם גם פיצוי. גם במצב של עיכוב טיסה בינלאומית מעל 8 שעות וגם במצב של 3 שעות עיכוב בטיסת פנים בישראל. קיימים הבדלים בתנאי הזכאות לפיצוי במצב שגרה ובמצב חירום, כולל במהלך מלחמת חרבות ברזל. קראו כאן.
ואם הטיסה התעכבה או הוקדמה?
חשוב לדעת – עיכוב הוא איחור בטיסה שאינו עולה על 8 שעות, ומצב זה עשוי להוביל לפיצוי כמו שירותי לינה והסעה משדה התעופה ואליו, אם יש צורך לשהות לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה. אם הנוסע בחר לא להמתין לטיסה המתעכבת – הוא יהיה זכאי לקבל, לפי בחירתו – או החזר של מחיר הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי. נוסע שטיסתו הוקדמה ב-8-5 שעות והוא קיבל על כך הודעה פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, יוכל לקבל החזר של מחיר הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. קראו על תנאי הזכאות – כאן.
ומי הזיז את המזוודה שלי?
נוסע עשוי להיות זכאי לפיצוי מחברת התעופה אם המטען שלו אבד, הגיע באיחור או שנגרם לו נזק. יש מקרים שחברת התעופה תהיה פטורה מתשלום פיצויים, אך יש מקרים שהיא תהיה חייבת לשלם פיצויים גבוהים מהרגיל. ברוב המקרים, הפיצוי יהיה מוגבל לסכום של 1,600 דולר. היכנסו לערך בנושא.
> הוצאת דרכון, הטבות אפשריות ועוד הרבה מידע – מחכה לכם בפורטל טיסות לחו"ל. עופו על הזכויות שלכם!